vineri, 13 decembrie 2013

ACTIVITATEA LA CARE NE VOM REVEDEA JOI





EMOTIILE MELE


LIVADA CU EMOŢII
         E toamnă. Soarele îşi face loc cu greu printre braţele livezii. Pline de rod şi Doamne ce mireasmă au degetele toamnei! Pomii stau la sfat de dimineaţă. Care e vestea? Păi, scările, coşurile şi vorbele copiilor auzite aseară.
         Spuneau doar atât: „Mâine culegem!”         
         -  N-am să las o nucă să se desprindă din coama mea de crengi şi frunze, strigă furios NUCUL.
         -  Mi-e frică! Tot gem de prune o să ajung! Acum sau mai târziu  mă voi acri ca o ... PRUNĂ.
         -  Ce bucurie! Le voi spune poveşti cu merele de aur, Albă ca Zăpada şi-apoi copt, necopt, nevoie mare, la cuptor sau în compot. Da, bun, proaspăt şi la iarnă, spuse MĂRUL.
        -  Ce mă fac? începu să plângă para. Toţi vor spune: „Pică pară mălăiaţă – n gura lui Nătăfleaţă!”. Eu să rămân cu pierderile pentru toţi, tot eu. Of! Of! Of! Rău e să fii ... PARĂ.
Soarele se-ngrozi şi se ascunse repede după un nor. Ce ţi-e şi cu pomii ăştia! Vorbesc de parcă ar fi oameni!       
        - Ia spală-i norule şi potoleşte-i! Mai adăugă soarele privind livada.
        Şi, ultima ploaie spălă gândurile livezii, umplând coşurile cu picuri de rod bogat.                                                         (Prelucrare după povestea terapeutică „Livada emoţiilor” de Maria Dorina Paşca)



LINK-UL PENTRU ENGLEZA

http://supersimplelearning.com/christmas/songs/



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu